glamping - Reisverslag uit Clontarf, Australië van hoekstijn - WaarBenJij.nu glamping - Reisverslag uit Clontarf, Australië van hoekstijn - WaarBenJij.nu

glamping

26 Oktober 2013 | Australië, Clontarf

We zijn ondertussen ruim een week Down Under en er is alweer het nodige gebeurd. Met het vertrek uit Nederland, voorafgegaan door een hoop regelwerk (huizen verhuren, verhuizen, van alles opzeggen, auto verkopen, noem maar op...) dachten we er wel eens klaar mee te zijn. Alles behalve waar. Het gaat hier volop door. Gisteren zouden we volgens plan naar Cairns gevlogen zijn om daar een campertje te kopen en onze reis naar het Zuiden te beginnen. Na achter het nodige speurwerk op de Australische marketplace, ebay en de WWW hebben we wegens ongeschikte zoekresultaten plan B moeten inzetten.... Hier in Sydney een auto kopen om er vervolgens een sleurhut achter te hangen. Na weer het nodige zoekwerk hebben een aardige bak, een Kia Sorento, weten te kopen, waar een aardig huis mee voortgetrokken kan worden (zie foto's). Dat huis, met zes slaapplekken, hebben we vandaag 85 km onder Sydney weten te bemachtigen. Nu denk je dat je als je in Nederland geld op de bank hebt staan, wat je dan hier Down Under wel even op kan nemen. Alles behalve waar. Alle trukendozen moeten uit de kast gehaald worden: pinnen met drie verschillende passen op vele verschillende dagen (waar een ongerust telefoontje van de ING aan te 'pas' moest komen ( ze dachten dat onbevoegden met onze passen aan de slag waren) , creditcards en een buitenlandse spoed overboeking.... De caravan wordt morgen voor ons op een camping in Sydney afgeleverd. Daar blijven we vervolgens nog een weekje staan om de nodige zaken nog te kunnen regelen, zoals een elektrisch remsysteem in de auto, zodat we ook zelf de sleurhut voort kunnen trekken. En Liez nog even naar de General Practitioner kan voor een doorverwijzing naar de gynaecoloog. Veel te laat, want de meeste moeders in spee doen dit hier als ze een dikke plus op een test zien staan. Gelukkig hebben we enige connecties in het ziekenhuis en komt dat prima in orde.
Linne en Elis passen zich geweldig aan aan de nieuwe omgeving. Ook als het 35 graden is, zijn ze nog prima te genieten. De eerste nachtjes hier was met name Linne midden in de nacht een aantal uurtjes klaar wakker. Jetlag noemen ze dat. De rest was eigenlijk veel te moe om daar last van te hebben.
Elke dag weer, als de dames zich grotendeels aan moeten passen aan 'grote mensen plannen', kijken we terug op een dag waarop de dames zich prima hebben gehouden. We zijn echt supertrots op ons duo, ze doen het toch allemaal maar even en Elis noemt elke avond voor het naar bed gaan dat ze het een mooie dag vond. Bijna dagelijks proberen we wel even 1 a 2 uurtjes strand te bezoeken, wat beide meiden 1 groot feest vinden. Elis tot aan haar knietjes in het water, schelpjes overgooien met papa en Linne zo ver mogelijk, maakt niet uit hoe koud.
De komende dagen dus echt camperen, hopelijk geeft dat al wel meer vakantiegevoel. Kan haast niet anders. Van 'glamping' zal helaas geen sprake zijn, dankzij geregel. Later meer! Liefs, ons.

• 26 Oktober 2013 - 21:33

Jose Planken:

Hallooooo! Wat leuk wat jullie aan het doen zijn! Leef je leven tot in de puntjes, te gek! Oh en ik wist helemaal niet dat er nog een op komst was, van harte!!! Wat leuk! Nou geniet met volle teugen en ik blijf dit fijn volgen.
    Veel plezier, x

• 26 Oktober 2013 - 23:34

Miriam:

Fijn wat van jullie te lezen!! Wat een geregel daar, maar hopelijk kunnen jullie nu fijn gaan kamperen. Wat goed dat de kids het naar hun zin hebben! Met papa en mama ook alles goed of moet het echte genieten nog beginnen? Veel plezier in ieder geval en veel liefs van ons.

• 27 Oktober 2013 - 08:43

Janny:

Toch fijn dat de ING met je meedenkt he. dat zit wel goed daar bij jullie. Lekker genieten hoor, heel veel plezier.

• 27 Oktober 2013 - 11:19

Judith :

Wat leuk om weer iets te horen! Hier is de herfst in volle gang. Wind regen en dan ineens weer volop zon.echt Holland's weer

• 27 Oktober 2013 - 13:26

Tjepje:

Al heel wat beleefd de eerste week. Fijn dat er een auto en een sleurhut zijn gekocht. Nu heerlijk trekken. Geniet ervan. Wij gaan even buiten genieten van de storm.
    Groetjes. Leuk een mannetje erbij.

• 27 Oktober 2013 - 15:32

Margriete:

Het is wat zeg! Op zich wel goed dat de ING even aan de bel trekt. Wel super dat de meiden het zo goed doen en ook nog genieten van elke dag. Het is natuurlijk veel geregel, maar daar staat ook tegenover dat jullie steeds samen zijn en er geen crèche aan te pas komt. Dat vindt Elis vast ook niet verkeerd. Nu maar lekker met de sleurhut op pad! Liefs!

• 27 Oktober 2013 - 15:35

Margriete:

Ik zie trouwens maar drie foto's. Geen sleurhut te bekennen. Of ligt dat aan mij?

• 28 Oktober 2013 - 20:31

Ans:

wat een leuk en uitgebreid verslag! Lekker genieten nu zou ik zeggen. En Margriete ziet de sleurhut niet omdat er een eeeenorme voortent voor hangt.

• 29 Oktober 2013 - 12:49

Hans:

Nou, dan ben je weer even bijgepraat......;-) Erg leuk om te lezen......ik had je idd nog niet zo snel in auto met caravan gezien, Oscar, maar nood breekt wet. Ondanks alle geregel een enthousiast verhaal en ook fijn om te lezen dat de meiden het zo naar hun zin hebben. Hier gisteren het eerste najaarsstormpje gehad, met veel omgewaaide bomen (nee, niet hier in de stad, meer noord-westen van het land). De bekende BBC journalist Simon Reeve liet in een serie documentaires over Australie, Cairns in beeld komen.....met de bijzondere, maar helaas sterk bedreigde, koraalriffen. Ik ben benieuwd wat jullie daarover meekrijgen.

• 30 Oktober 2013 - 13:09

Jo Huisman:

Leuk dat jullie het zo naar je zin hebben, want het is toch een hele onderneming.
    Die verhalen zijn leuk om te lezen Ik wacht op de volgende verhalen.