Koala, nee... kangoeroe - Reisverslag uit Nelson Bay, Australië van hoekstijn - WaarBenJij.nu Koala, nee... kangoeroe - Reisverslag uit Nelson Bay, Australië van hoekstijn - WaarBenJij.nu

Koala, nee... kangoeroe

06 November 2013 | Australië, Nelson Bay

Gisteren zijn we dan echt op reis gegaan. Best spannend zo'n eerste keer met een sleurhut achter de auto. De eerste uitdaging was al om de caravan af te tuigen en zodanig achter de auto te koppelen dat hij er aan het einde van de straat ook nog achter hangt. De vorige eigenaar had alles in een spoedcursus uitgelegd, maar met zo'n informatieload met hier en daar de uitspraken "make sure you do this" en "never forget to do this" ben je toch wel bang dat je hier en daar dat nou net vergeet. Maar goed, het leek allemaal goed te gaan. Aan het einde van de straat hing de caravan nog aan de auto. Daar gingen we..... links rijdend de volle verkeersdrukte in. Na zo'n half uurtje rijden waren we toch echt de stad wel uit en cruisten we lekker over de freeway. Heuvelop had onze 6 kleps 3,5 L Kia er toch best moeite mee (op LPG). Heuvel af ging als een zonnetje. Behalve dat de caravan zo nu en dan wat ging slingeren. Denk dat dat door de wind kwam, but I'm not sure. De volgende uitdaging werd het achteruit inparkeren. Bij een benzinepomp dat al maar even geoefend om de bandjes op te pompen van de caravan. Dat ging helemaal niet verkeerd. En later op de camping zelf ging het eigenlijk best makkelijk. We waren in Nelson Bay neergestreken, zo'n drie uur rijden boven Sydney. Een mooi plekkie, met aan weerszijden van de camping een strand, de ene met hoge golven, de andere vrijwel zonder golven. Ideaal voor de kids. Het zand op de stranden is vrij wit en daarmee kleurt het water mooi blauw als de zon schijnt. De kids vermaken zich prima hier op het strand. Linne kruipt op de zee af alsof het een ballenbak is. Die moet daarom nogal afgeremd worden om niet te verzuipen. Elis is daarentegen eerder wat bang om te diep te gaan en die proberen we steeds iets verder het water in te lokken. Lies gaat niet verder dan haar knieen, want die vindt het koud. Na het middagslaapje van Linne zijn we op Koala- en kangoeroe jacht gegaan. Die heb je hier namelijk in de omgeving. Na het nauwkeurig opvolgen van de instructies van een vrouw van de camping en een uur lang hoog in de bomen te hebben getuurd, hebben we het maar opgegeven. Tijd voor boodschappen doen. Met het verjaardagsgeld van de beide meiden heeft Lies een step en een bodyboard voor Elis en een plastic cross apparaat voor Linne gekocht. Op weg terug naar de camping zien we vervolgens uit een woonwijk een groep kangoeroes ons tegemoet springen. Dat was dan wel het kadootje van de dag. Ondertussen is het alweer 22:30 's avonds. Onze jonge dames liggen weer lekker te pitten. Geheel tegen onze verwachting in slaapt Linne overal doorheen. Dit terwijl zij thuis bij het minste of geringste geluidje rechtop in haar bed zat. Morgen wordt het weer mooi weer. Dan gaan we dolfijnen kijken...... Wie weet zien we dan wel een walvis.......

• 06 November 2013 - 13:36

Maritha:

wat een leuk verhaal, jullie zijn toch wel echt op vakantie, lekker aan het strand, mooie foto van de kinderen, en jullie op het strand, het weer moet nog wel wat warmer worden denk ik
    liefs en een dikke kus voor de kionderen

• 06 November 2013 - 14:53

Tamara:

Leuk en fijn te horen dat jullie nu dan echt op vakantiepad zijn!
    Jammer van de koala's, maar die zien jullie vast nog. Die kangoeroes was vast best spannend deze zo te zien springen, niet? Wat vonden de kids daarvan?
    Veel plezier en bovenal geniet van al het moois!
    Kussen voor allen van ons vijfjes.

• 06 November 2013 - 19:14

Annemarie:

Prachtig verhaal. Veel plezier met kamperen! Groetjes

• 06 November 2013 - 22:04

Margriete:

Ha, ha! Je krijgt niet wat je wilt, maar wel wat anders! Fijn dat jullie nu in rustiger vaarwater terecht zijn gekomen. Zo'n sleurhut lijkt mij echt drie keer niets. Ik heb liever een rugzak op... ;-)

• 06 November 2013 - 22:04

Margriete:

• 07 November 2013 - 14:22

Hestia:

Heerlijk hoor! Lees dit op een rustig momentje achter mijn bureau, en droom er lekker bij weg. Enjoy!

• 07 November 2013 - 15:58

Ria Panneman:

Hoi, wat super, dat jullie dit met elkaar doen, deze periode komt misschien nooit weer! take care! groet Ria (ex-ORA)

• 08 November 2013 - 14:18

Nisha:

hello hello!
    shall be the only English-writing reader here :)
    great to hear that you guys have properly started your holiday! and what nice small adventures you are having. Must have been amazing to see the kangaroos near you.
    excited to see what comes your way next!
    love from the troop in Singapore

• 08 November 2013 - 16:20

Ingeborg:

Jullie zijn nu echt lekker 'on the road', helemaal goed, ik lees dat het genieten nu dan toch echt loskomt! liefs, ingeborg

• 09 November 2013 - 13:02

Mirj@M (van Der Vaart):

Ik blijf met jullie te doen hebben: wat zal het zwaar zijn om daar in zonovergoten-wit-strand-blauwe-zee-kangoeroe-huppend-dolfijn-spottend-paradijs te zijn. I wish you good luck :-)
    Hier trouwens ook alles helemaal goed: Ilse is dolblij me weer te zien.
    xx

• 10 November 2013 - 12:32

Hans:

Zeer gedetailleerd verslag, Oscar, ben ik niet van je gewend ;-) Moest lachen om het zinnetje dat je Elis steeds verder het water in probeert te lokken. Zo te horen hebben de kinderen de tijd van hun leven. Nu nog wat geduld uitoefenen om een koala te zien, een eucalyptusboom helpt daarbij ;-)

• 10 November 2013 - 14:26

Sjoukje:

Dacht ik mij aangemeld te hebben voor deze verslagen, maar nee dus.
    Ik kwam vanmorgen annemarie tegen die zei dat zij de verslagen las en daar bericht van kreeg.
    Volgens mij zit ik nu in het systeem en zal ik ook via dit kanaal jullie volgen.
    Gelukkig is ons mail en Skype contact zo goed dat ik het meeste al had gezien en gelezen, ondanks dat genoot ik toch van jullie geweldige verhalen en belevenissen.

• 10 November 2013 - 16:50

Tjepje:

Leuk om jullie zo te volgen. Mooie foto,s. We zitten hier echt in de herfst, veel wind regen etc.
    Fijn dat jullie nu echt aan het trekken zijn. Geniet ervan. Groetjes van ons

• 11 November 2013 - 10:21

CeesH:

Mooie reportage over jullie lotgevallen. Lekker op trektocht langs de oostkust.
    Ik zie daar een slingerende caravan door Australië gaan met een bestuurster die links en rechts niet uit elkaar kan houden.
    Dat slingeren komt mogelijk niet van de wind maar van te weinig kogeldruk. d.w.z dat er teveel aan gewicht achter in de caravan ligt en te weinig voorin. Als je wat zwaarder materiaal van achteren naar voren verplaatst dan zijn jullie verlost van een 'dronkenmansrit'. Twintig kilo verplaatsen is , denk ik, wel genoeg. Gratis advies van de helpdesk-opa--hooghalen.

• 14 November 2013 - 13:28

Oscar:

Bedankt voor jullie reacties. Leuk om te merken dat onze avonturen gevolgd worden. Bedankt voor het gratis advies van de helpdesk-opa-hooghalen. We hebben helaas niet zoveel massa te verplaatsen, ondanks alle bagage van je dochter :). Het meeste gewicht staat al voorin de sleurhut....

• 15 November 2013 - 20:06

HenB:

Wat gezellig om jullie reisbelevenissen te lezen. Wel bijzonder, dat we dit mee kunnen lezen via jullie berichtjes. Heerlijk, om nu van de zon en zee te kunnen genieten en vast van nog veel meer mooie dingen die jullie op jullie reis zullen tegen komen. Het is jullie van harte gegund!